#mainiomarraskuu -haaste on täällä taas!

mainio marraskuu -haasteen tavoitteena on parantaa kokonaisvaltaista hyvinvointia


Taas on se aika vuodesta, kun alan haaveilla karhun elämästä. Siitä, että saisin vain kaivautua ihanaan, pimeään ja kotoisaan pesääni karvaturkkini ympäröimänä ja nukahtaa talviunille vatsa suloisen täynnä. Mutta jälleen kerran talviunet jäävät vain haaveeksi, valitettavasti. 

Viime vuonna lanseerasin #mainiomarraskuu -haasten, jonka tavoitteena oli panostaa marraskuun ajan hyvinvointiin ja jaksamiseen. Täytyy sanoa, että homma kyllä toimi, ja vaikka projektin aikaista vireystilaa ei voi verrata siihen, miten energinen olen kesällä, huomasin kuitenkin olevani huomattavasti paremmassa mielentilassa kuin yleensä. Minulla kun valitettavasti pimeys todella vaikuttaa vireystilaan ja mielialaan, kuten aika monella muullakin. 

Ensimmäisen #mainiomarraskuu -haasteeni aikana minulla oli kymmenen tapaa panostaa päivittäiseen hyvinvointiin, jotka pyrin tekemään päivittäin. Projektin jälkeen huomasin kuitenkin, että varsinkin kuusi juttua nousivat yli muiden, ja nämä asiat tulevat olemaan fokuksessa tulevan kuukauden aikana. Yhden jutun olen päättänyt myös lisätä haasteeseen!


*Kengät Pomar Pinja Gore-Tex (nämä)
Takki: Didrikson Thelma Parka (tämä)

Mainio marraskuu -haaste

7 päivittäistä tapaa panostaa kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin

1. Raitis ilma

Reippailu raikkaassa ilmassa tekee ihmeitä kropalle ja mielelle. Pyrin nyt säästä ja fiiliksestä huolimatta ulkoilemaan päivittäin, varsinkin panostamalla hyötyliikuntaan ja kävelemään aina kun voin ja ehdin. 

2. Lihaskunto

En tiedä teistä, mutta minun tekisi tähän vuodenaikaan mieli vetää pullaa kaksin käsin ja maata sohvalla kuin lahna. Huomasin viime vuonna kuitenkin sen, että lyhyt puolenkin tunnin lihaskuntojumppa kotona tehtynä teki olosta ryhdikkäämmän ja hieman reippaamman. 


3. Riittävä veden juonti

Kahvia, kahvia ja vielä kuppi kahvia. Kuulostaako tutulta? Vedenjuonti unohtaa etenkin tähän aikaan vuodesta niin helpolla, joten nyt varmistan, että vesipullo kulkee mukana joka päivä. Riittävä juominen auttaa myös taltuttamaan jatkuvaa makeanhimoa. 

4. Kirkasvalohoito

Olen käyttänyt kirkasvalolamppua jo yli 10 vuotta talviaikaan, ja minulle vaikutus on ihan selkeä. Siitä on hyötyä varsinkin niille, jotka kärsii kaamosväsymyksestä tai jopa kaamosmasennuksesta. Suosittelen lämpimästi! Varokaa övereitä kuitenkin, sekin on nimittäin mahdollista.

5. Lisäravinteet

Olen surkea ottamaan lisäravinteita, vaikka minun pitäisi kyllä muistaa popsia ainakin se yksi pilleri, sillä imetän edelleen. Viime vuonna muistin marraskuussa JOKA PÄIVÄ lisäravinteet, tavoitteena se oli siis erittäin toimiva. Samaan tähdätään nyt!

6. Uni

Riittävän pitkät yöunet vaikuttavat luonnollisesti jaksamiseen, mutta olen lähiaikoina mennyt aivan liian myöhään nukkumaan, välillä vasta puolenyön jälkeen. Nyt aion yrittää parhaani malttaa mennä aikaisin sänkyyn ja nukkumaan!


7. Hyvään oloon panostaminen

Kaikenlainen hyvään oloon panostaminen tulee olemaan kuukauden aikana keskiössä. Viime vuoden listaltani löytyi mm. lukeminen, hyvän musiikin kuunteleminen, hyggeily, herkuttelu, kauneudenhoito ja sosiaaliset suhteet. Näitä kaikkia aion tänäkin vuonna vaalia ja tavoitella hyvää oloa.


Onko siellä ruudun toisella puolella muita, joista väsymys meinaa saada otteen tähän aikaan vuodesta? Oliko joku viime vuonna #mainiomarraskuu -haasteessa mukana? Lähdetkö tänä vuonna messiin? Olisi tosi kiva saada vertaistukea ja kuulla teidän kokemuksianne!

-Petra

VIIME VUODEN MAINIO MARRASKUU - POSTAUS TÄÄLLÄ.
MAINIO MARRASKUU - MITEN ONNISTUIN? -POSTAUS TÄÄLLÄ.

Ei kommentteja